Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego

Wydawnictwo:
Data publikacji:
2016-09-16
Język:
polski
Liczba stron:
112
ISBN:
9788365682192

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL
Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje,uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocąktórych świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz z pozoruniepostrzeżenie, ale umiejętnie steruje jego odbiorem przez czytelnika.Mamy nadzieję, że książka będzie zachętą do podjęcia dalszych bardziej kompleksowych badań nad strategią autoprezentacji Cejrowskiegorównież w innych aspektach jego bogatej (i jakże wzbudzającejemocje i kontrowersje) działalności dziennikarskiej.Celem książki nie jest oczywiście wartościowanie tych technik autoprezentacyjnych wszak o sukcesie książki stanowi między innymiindywidualny zamysł twórczy i świadomość pisarska jej autora, a ichwykorzystanie leży już tylko w jego gestii. Jak dowodzi liczba sprzedanychegzemplarzy Rio Anacondy oraz Gringo wśród dzikich plemion, Cejrowski osiągnął niewątpliwie sukces czytelniczy, choć na próbę odpowiedzina pytanie, jakie jest miejsce Wojciecha Cejrowskiego w historycznoliterackimszeregu wybitnych polskich podróżopisarzy, wśródktórych, naszym zdaniem, należy wymienić zwłaszcza Olgierda Budrewicza,Alinę i Czesława Centkiewiczów, Arkadego Fiedlera, FerdynandaGoetla, Ryszarda Kapuścińskiego, Antoniego Ossendowskiego,Ksawerego Pruszyńskiego, Melchiora Wańkowicza i Lucjana Wolanowskiego,będziemy musieli jeszcze poczekać.

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: