Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego
Wydawnictwo:
Data publikacji:
2016-09-16
Język:
polski
Liczba stron:
112
ISBN:
9788365682192
Lista linków
Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje,uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocąktórych świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz z pozoruniepostrzeżenie, ale umiejętnie steruje jego odbiorem przez czytelnika.Mamy nadzieję, że książka będzie zachętą do podjęcia dalszych bardziej kompleksowych badań nad strategią autoprezentacji Cejrowskiegorównież w innych aspektach jego bogatej (i jakże wzbudzającejemocje i kontrowersje) działalności dziennikarskiej.Celem książki nie jest oczywiście wartościowanie tych technik autoprezentacyjnych wszak o sukcesie książki stanowi między innymiindywidualny zamysł twórczy i świadomość pisarska jej autora, a ichwykorzystanie leży już tylko w jego gestii. Jak dowodzi liczba sprzedanychegzemplarzy Rio Anacondy oraz Gringo wśród dzikich plemion, Cejrowski osiągnął niewątpliwie sukces czytelniczy, choć na próbę odpowiedzina pytanie, jakie jest miejsce Wojciecha Cejrowskiego w historycznoliterackimszeregu wybitnych polskich podróżopisarzy, wśródktórych, naszym zdaniem, należy wymienić zwłaszcza Olgierda Budrewicza,Alinę i Czesława Centkiewiczów, Arkadego Fiedlera, FerdynandaGoetla, Ryszarda Kapuścińskiego, Antoniego Ossendowskiego,Ksawerego Pruszyńskiego, Melchiora Wańkowicza i Lucjana Wolanowskiego,będziemy musieli jeszcze poczekać.