OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D

Wydawnictwo:
Data publikacji:
2015-08-19
Język:
polski
Liczba stron:
544
ISBN:
9788328301931

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL
OpenGL na scenę!Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej bibliotekiProgramowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazuBez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenieDarmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!Co to jest OpenGL?Historia i perspektywy OpenGLPierwszy programRzutowanie i transformacjeCieniowanie i oświetlenieTekstury i antyaliasingZaawansowane przekształcanie geometriiCienieOdwzorowanie środowiska i nierówności powierzchniRozszerzeniaMacierze i wektoryJęzyk GLSLWykreuj swój świat z OpenGL!

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: