OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

Wydawnictwo:
Data publikacji:
Język:
polski
Liczba stron:
680
ISBN:
9788328321106

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL
Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.W tej książce opisano między innymi:podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistegonajważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektówshadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danychtechniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformachrendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystycznesposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPUnowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMPOpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: