Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Wydawnictwo:
Data publikacji:
2016-09-08
Język:
polski
Liczba stron:
192
ISBN:
9788365682277

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL
Publikacja składa się z sześciu części prezentujących teoretyczne i praktyczne aspektyoceniania pracowników. Jej pierwsza część poświęcona została charakterystyce oceniania.Przedstawiono w niej pojęcie ocen w świetle wybranych definicji, odniesiono się domodelu kształtowania się ocen oraz wskazano reguły ich funkcjonowania. Wskazano wniej również istotę oceny jako zjawiska afektywnego i sądu wartościującego oraz dokonanocharakterystyki typów ocen i zarysowano ogólne prawa ich formułowania. Drugaczęść publikacji przedstawia zagadnienie ocen z perspektywy funkcjonowania zasobówludzkich w organizacji. Opisano w niej typowy proces oceniania, uwzględniając zasady,cele oraz funkcje ocen pracowniczych. W charakterystyce tego procesu wskazano naczynniki kształtujące oceny oraz wyeksponowano rolę jego uczestników. Przedstawionotakże błędy i problemy ocen pracowniczych. Trzecia część publikacji poświęcona zostałaopisowi uwarunkowań procesu oceniania zasobów ludzkich. Przedstawiono w niejspołeczne i psychologiczne czynniki regulujące zachowania osób oceniających, a takżepodkreślono rolę czynników demograficznych w procesie oceniania. Zwrócono równieżuwagę na identyfikację kryteriów ocen pracowniczych, akcentując podstawowe zasadyich doboru. Czwarta część publikacji zawiera charakterystykę metod możliwych dostosowania w procesie okresowych ocen pracowników. W tej części dokonano podziałumetod ocen, wskazując na walory i utrudnienia w ich stosowaniu jako narzędzi ewaluacjipracowników. Na zakończenie tej części przedstawiono także elektroniczne metody ocenpracowniczych, coraz powszechniej wykorzystywane jako narzędzia wspomagająceocenę. W piątej części publikacji przedstawiono wyniki diagnozy okresowych ocenpracowników przeprowadzonych w wybranych organizacjach w Polsce. W części tejdokonano charakterystyki ocen pracowniczych na podstawie opinii pracowników orazzidentyfikowano podstawowe obszary ich wykorzystania i źródła nieprawidłowości.Szósta część publikacji poświęcona została doskonaleniu i perspektywom stosowaniaokresowych ocen pracowników. Podjęto w niej zadanie określenia kierunków modyfikacjisystemu ocen na tle wyników dokonanej diagnozy i z punktu widzenia zmniejszeniapoziomu ryzyka tych ocen. Ta część publikacji zawiera również opis nowych wyzwańdla systemu ocen pracowniczych w perspektywie dokonujących się zmian w świecieorganizacji pod wpływem przekształceń w warunkach ich funkcjonowania.

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: