Jak otworzyć restaurację

Wydawnictwo:
Data publikacji:
2016-01-29
Język:
polski
Liczba stron:
108
ISBN:
9788394293314

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL

W tej książce autor dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, ufając że pomogą one wszystkim początkującym w branży. W miarę przystępny sposób opisuje kilka kluczowych zagadnień związanych z otwarciem własnej restauracji.

Czy opłaca się biznes gastronomiczny?Czym w ogóle jest gastronomia we współczesnym wydaniu?Jak do tego się zabrać?Jak zaplanować swój lokal jako kompletny produkt?Czy na pewno chcesz otworzyć swoją restaurację?

To nie są żadne prawdy objawione i teoretyczne dywagacje. To życiowe doświadczenie autora pozwoliło mu na napisanie tej książki. W sumie ponad dwudziestoletni bagaż doświadczeń związanych z gastronomią upoważnia go do napisania tej książki i przekazania swojej praktycznej wiedzy innym.

Pewnych rzeczy w tej książce nie ma.

Nie ma w tej książce przepisów kulinarnych. Nie jest to bowiem książka o gotowaniu.Nie ma w tej książce informacji o zdobywaniu źródeł finansowania. Bo przecież – siłą rzeczy – nie jest to podręcznik dla bankowca.Nie dowiesz się z niej również jak obsługiwać gości. Do tego służą inne – znacznie bardziej odpowiednie - podręczniki.Nie ma w tej książce odpowiedzi ile personelu trzeba zatrudnić i jakie wyposażenie zakupić. Na te pytania bowiem odpowiedzi uniwersalnej trudno udzielić.Nie ma wreszcie w tej książce nudnej teorii, tylko jej niewielka dawka potrzebna do zrozumienia przedstawianych zagadnień.

Aby ta książka mogła w ogóle powstać, autor musiał poprowadzić kilka restauracji, być szefem gastronomii hotelowej, kierownikiem i dyrektorem hoteli, na własnej skórze doświadczyć porażek i sukcesów.

Zenon Depta

Rocznik 1971. Wieloletni praktyk hotelarstwa i gastronomii. Absolwent Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach. Specjalizuje się w dziedzinie kalkulacji cenowych i gospodarki magazynowej w hotelarstwie i gastronomii. Zajmuje się w praktyce badaniem jakości usług hotelarskich metodą ServQual, marketingiem usług gastronomicznych i hotelarskich, doradztwem w zakresie struktur organizacyjnych dla gastronomii i hotelarstwa. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako kierownik wielu restauracji, kierownik gastronomii hotelowej, dyrektor hotelu. Przepracował w swojej ponad 20 letniej karierze praktycznie każde stanowisko pracy w hotelarstwie i gastronomii. Był kelnerem, kucharzem, szatniarzem, pomywaczem, zaopatrzeniowcem, recepcjonistą, magazynierem, sprzątaczem i wiele innych.

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: