Izrael. Przewodnik biznesowy

Wydawnictwo:
Data publikacji:
2015-07-09
Język:
polski
Liczba stron:
1588
ISBN:
9788327244567

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL

Utrzymywanie bliskich kontaktów biznesowych z przedstawicielami innych państw, często też innych kultur może być pożyteczne dla obydwu stron relacji, konieczne jest jednak poznanie warunków, w których osoba lub organizacja, z którą współpracujemy funkcjonuje m.in. kultury kraju, systemu: społecznego, politycznego, prawnego i zasad funkcjonowania krajowej gospodarki. Dzięki posiadaniu wiedzy z tego zakresu, możliwa stanie się efektywna współpraca. Bez niej możemy tylko liczyć na łut szczęścia, który sprawi, że nie popełnimy żadnej gafy podczas rozmów biznesowych, czy też osiągniemy szybko zwrot z naszych zagranicznych inwestycji oraz podbijemy naszymi produktami 'egzotyczne' rynki.

Niestety obecnie, wielu przedstawicieli rodzimego biznesu uważa, że tylko 'suche' słupki pełne cyfr i matematycznych obliczeń są w stanie zobrazować powodzenie współpracy biznesowej z przedstawicielami innych państw, zapominając o tym, że w wielu przypadkach dopiero całościowe poznanie funkcjonowania kraju, z którego reprezentantami nawiązaliśmy współpracę, regionu naszych działań oraz zagrożeń, które w miejscu takim mogą na nas czekać umożliwi osiągnięcie pełnego sukcesu biznesowego.

Każde państwo świata to zupełnie inny 'teatr' działań biznesowych, w wielu przypadkach działając w zupełnie innych jednostkach samorządowych tego samego państwa spotykamy się z zupełnie innym 'klimatem biznesowym'. Dlatego obecnie podstawą działalności biznesowej powinno być nie tylko koncentrowanie się na analizach opartych na wspomnianych już 'słupkach', w wielu przypadkach dostosowanych tylko i wyłącznie do naszych realiów, ale także zadawanie dużej ilości pytań dotyczących różnych aspektów działalności państwa, z którym chcielibyśmy podjąć współpracę.

Docenienie czynników pozaekonomicznych: społeczno - kulturowych, politycznych i prawnych oraz ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa stanie się podstawą przetrwania polskich przedsiębiorstw w XXI wieku. Dzięki niej przedstawiciele polskich firm nie będą bezradnie rozkładać rąk, w chwili kiedy znowu usłyszą informację o kolejnym embargu we wschodnioeuropejskim kraju, ale rozpoczną podbój światowych rynków ze swoimi produktami. Będą wiedzieć, gdzie warto podjąć współpracę, w którym miejscu mają bardzo duże szanse na zyski oraz gdzie mimo

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: