Delegowanie pracowników – po zmianach/ Poradnik Gazety Prawnej

Wydawnictwo:
Data publikacji:
Język:
polski
Liczba stron:
147
ISBN:
9788374408479

Lista linków

Tylko zalogowani użytkownicy mają dostęp do linków.

Zaloguj sięZałóż konto
Legimi PL

Pracodawcy, którzy wysyłają (bądź dopiero zamierzają) pracowników za granicę stają przed szeregiem kwestii, które należy wziąć pod uwagę by wyjazd pracownika odbył się zgodnie z przepisami. Prawidłowe oddelegowanie pracownika wymaga zastosowania zarówno przepisów prawa pracy, podatkowych jak i ubezpieczeniowych. Najważniejszą jednak kwestią jest to, że wobec pracownika wykonującego pracę za granicą zastosowanie będą miały nie tylko polskie przepisy. Należy też stosować szereg przepisów międzynarodowych: umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, przepisów wspólnotowych (jeżeli pracownik będzie pracował w którymś z państw Unii) dotyczących delegowania pracowników oraz koordynacji ubezpieczeń społecznych.

Publikacja w przystępny sposób omawia:

zmiany wprowadzone w związku z delegowaniem pracowników,zasady ustalania miejsca właściwego opodatkowania, obowiązki ciążące na pracodawcy delegującego pracownika,podatkowe skutki oddelegowania pracownikazasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne pracowników pracujących poza granicami

Całość poparta praktycznymi przykładami i wzorami dokumentów.

Książki które Cię zainteresują:

Nasi użytkownicy czytali również: